Sunday, January 17, 2010

Fremont shopping

Fremont is thought to be a hippie neighbourhood, apparently famous for its nude solstice cyclists.
When I saw some in downtown last summer, I was just taken aback and wondered if the police were going to catch them.
Anyhow, on Saturday afternoon I went to Fremont to find a gift for a girlfriend on my own since I knew shopping is better done without my husband.
Having browsed the shops I usually go to, I finally decided to get a beeswax candle in a pretty jar for her. Mission completed!


Below are the pictures of the shops I checked out.





I was happy to find some cherry blossoms. They are probably the most beloved flower in Japan for its transient beauty.




2 comments:

  1. 買い物はWKぬきのが良いのね笑
    確かに私もフジイさんと「さあ今日はショッピングしよう」ってわざわざ意気込んで出かけることはそうないな。

    淡い水色の扉のお店、とても素敵だね~
    お花の黄色がよく映えているよ。

    こないだ「世界の車窓から」見てたら
    バーミンガムへむかう列車が出てきたよ。
    空の色が、この写真の空の色となんか似ていたよ。

    桜ももう花開いてるんだねえ!
    海外で見る桜は感慨もひとしおなことでしょう・・
    私はまだお正月の千両が微妙に家に飾られているよ笑

    ReplyDelete
  2. そうなんだよね、男性で買い物好きな人ってあまりいない気がする。。
    水色の扉のお店は、内装もセンスがよい素敵なお店だよ。
    シアトルが、ショッピングセンターしかないような街でなくてよかった。

    この空の色がイギリスと似てるとは、鋭い!
    ここの気候はあちらと同じで、冬はどんより小雨が多いのです。
    そのかわり夏は爽やかで本当にきれいだよ。ああ待ちどおしい。

    この桜は、寒桜かな。少し小ぶりで繊細な感じ。
    そういえば同じ日に花屋で猫柳を見つけてかなりほしくなったよ。
    ふわふわしてて、同じケイモウでもちょっと毛色が違う。
    もう一回行って買ってこようかなー

    ReplyDelete